آموزش سرچ کنسول برای تصاویر
آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول: قدم به قدم و همراه با تصاویر
به عنوان مثال هشدارهای زرد – warning ها نیازی به رسیدگی ندارند و جلوی نمایش ریچ ریزالت را هم نمی گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله جامع ابزار URL inspection چیست را مطالعه کنید. اگر در مورد سئو اطلاعی ندارید، حتما مقاله سئو چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه کنید. اگر روی هر گزینه کلیک کنید گزارش ریز تر این بخش ها در اختیار شما قرا خواهد گرفت. مثلاً همانطور که میبینید، لینکی که در عکس زیر آمده، در مقایسه با دوره شش ماه قبل، 40% کاهش ترافیک داشته است.
اگر گزینه new Domain را انتخاب کنید، فقط میتوانید نام دامنه را وارد نمایید – بدون www یا زیردامنه. این اطلاعات یک شروع خوب برای دریافت اطلاعات از عملکرد کلی سرعت سایت است. گزارش لینکهای داخلی لیستی از برترین صفحات لینک دادهشده را نمایش میدهد. و اما یک نکته مهم که باید بدانید این است که گزارش لینکها، تمام بک لینکها را نشان میدهد. تا زمانی که کاربر برای دیدن URL نیازی به کلیک بر روی لینک نداشته باشد، به عنوان یک نمایش محاسبه میشود. با وجود اینکه این گزارشها با برچسب Not indexed معرفی شدهاند، اما لزوما به معنای وجود مشکل نیستند.
Testing tools که معنای آن ابزارهای آزمایشی است در گوگل سرچ کنسول جدید به وب مستران و سئوکاران کمک می کنند تا وبسایت خود را به شکل بهتری بهبود ببخشند. این گزینه که بهتازگی در قسمت Index سرچ کنسول اضافهشده است، به شما کمک میکند که، صفحهای که ایندکس گوگل شده است و صفحاتی از سایت است که نیاز به حذف کردن دارد از این طریق انجام شود. این چهار بخش موارد اصلی گزارش performance گوگل سرچ کنسول را نشان میدهند که میتوانید با کلیک روی هر یک از این بخشها اطلاعات مربوط به آنها را مشاهده و بررسی کنید. بعد از گذراندن این مراحل تغییرات را ذخیره کنید و به صفحه ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول برگردید. اولین روزهایی که بخش Shopping در سرچ کنسول فعال میشود، تعداد خطاهای سرچ کنسول زیاد میشود.
در صفحه سرچ کنسول بر روی گوگل آنالیتیکس کلیک کنید و با انتخاب گزینه «VERIFY»، سایت خود را در گوگل ثبت کنید. اثبات شده است که ریچ اسنیپت ها در افزایش نرخ کلیک در نتایج جستجو موثر هستند. بنابراین کاملا ضروریست تا وبسایت های دارای مطالب، نقد کتاب، وقایع، کسب و کارهای محلی و محصولات از Data Highlighter استفاده کنند. گزارشات Rich Cards به بررسی و مانیتور ریچ اسنیپت ها، اسکیما، AMP و ایندکس اپلیکیشن ها می پردازد. بعد از ساخت Rich Cards می توانید از گزارش این قسمت بهره برده و خطاهای احتمالی را مشاهده کنید.
آموزشهای حرفهای ما شامل دورههای آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. نرخ کلیک پایین به این معناست که برای افزایش بازدیدها از نتایج جستجو، سایت نیاز به بهبود دارد. این به این معناست که وبسایت نیاز به بهبود بیشتری دارد تا ترافیک بیشتری جذب کند. در این صورت سایت x توسط کاربر حتی دیده هم نمیشود اما به این دلیل که در صفحه نتایج جستجو قرار گرفته بوده، به عنوان نمایش محسوب میشود. گوگل چندین روش مختلف برای تأیید مالکیت وبسایت ارائه میدهد که در ادامه با تک تک آنها آشنا خواهیم شد. به جز قسمتهایی که تا اینجای دوره معرفی کردیم و آموزش دادیم، یکسری ابزار و آمارهای دیگر در سرچ کنسول وجود دارد که در این ویدیو در مورد تمام آنها توضیح دادیم.
با استفاده از داده های ساختار یافته در صفحات محصول، عناصری مثل قیمت، امتیاز، نظرات و... وقتی کاربر روی یکی از این محصولات کلیک کنه، محصول بقیه فروشندگان هم در زیر اون لیست میشه و کاربر می تونه قیمت محصول یا هزینه ارسال کالاها رو مقایسه کنه. این ویژگی جدید هنوز در SERP فارسی دیده نمیشه؛ اما بعید نیست که به زودی پاش به صفحات سرپ فارسی هم باز بشه. تفاوت لیست فروشندگان با اسنیپت مخصوص محصول اینه که اینجا با یک لیست از فروشندگانی که یک کالا یا کالای مشابهی دارن روبرو میشیم. در کل سعی کنید از تصاویر جدیدی استفاده کنید یا تغییرات زیادی در تصاویر کپی شده اعمال کنید که کپی محسوب نشود. صرف نظر از فایل های تصویری که برای استفاده انتخاب میکنید، اطمینان حاصل کنید که هیچ تضادی در حق کپی رایت آن وجود ندارد.
به همین دلیل است که همه ادمینهای سایت، به آموزش سرچ کنسول گوگل نیاز دارند. بهطور کلی گوگل سرچ کنسول به شما اطلاعات مفیدی در مورد عوامل موثر بر رتبهبندی وبسایت در SERP (صفحه نتایج جستجوی گوگل) میدهد؛ از جمله ترافیک وبسایت، کلمات کلیدی، صفحات ایندکس شده و بکلینکها. بنابراین گوگل سرچ کنسول یک ابزار جامع و قدرتمند است که به کمک آن میتوانید بهشکلی دقیق وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. مرحله بعدی از آموزش سرچ کنسول، مربوط به وضعیت ایندکس سرچ کنسول سایت است. بخش Pages در سرچ کنسول، به شما امکان میدهد تا وضعیت ایندکس شدن صفحات وبسایتتان توسط گوگل را بهصورت دقیق بررسی کنید.
اولین و مهم ترین بخشی که در این صفحه مشاهده خواهید کرد، پیام وضعیّت ایندکس آدرس URL صفحه در گوگل است. اینکه آیا این آدرس در گوگل ایندکس شده است یا خیر ؟ مثلاً در نمونه مثالِ زیر می بینیم که آدرس مورد نظر در گوگل ایندکس شده است. نکته دیگر اینکه با کمک دکمه “REQUEST INDEXING” می توانید برای آدرس صفحه مورد نظر خود درخواست ایندکس دهید تا ربات های گوگل شروع به بررسی و کرول مجدد آن صفحه URL کنند. در قسمت بالایی، فیلترهایی را مشاهده می کنید که به کمک آن می توان اطلاعات و داده های موجود در سرچ کنسول را دسته بندی و فیلتر کرد. مثلاً می توان تعیین کرد که نمودار را بر اساس سرچ از طریق تصاویر نمایش دهد یا اینکه مثلاً اطلاعات ۱۲ ماه گذشته را برای ما نمایش دهد. همانطوری که درتصویر زیر مشاهده می کنید دو روش کلی برای اتصال سرچ کنسول به وبسایت وجود دارد.
در ادامه آموزش سرچ کنسول، به بخش Page Experience یا تجربه صفحه میرسیم. تجربه صفحه، یک معیار مهم در سئو است که به بررسی کیفیت تجربه کاربری در یک وبسایت میپردازد. گوگل با معرفی این معیار، نشان داده است که علاوهبر کیفیت محتوا، تجربه کاربری نیز نقش بسیار مهمی در رتبهبندی سایتها دارد. مالکان وب سایت، حتی اگر نمیخواهند از سرچ کنسول گوگل استفاده کنند، باید حداقل با اصول آن، آشنایی ابتدایی داشته باشند. این که ببینید چه چیزهای در این ابزار وجود دارد به شما کمک میکند بدانید باید از چه اطلاعاتی برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید.
پیشنهاد میکنیم مقاله نحوه ثبت سایت در سرچ کنسول در گوگل را مطالعه کنید. اما اگر قصد دارید که فقط از محتواها و مطالب وبسایت خودتان جستجو شود، باید از دادههای ساختاریافته که در وبسایت خودتان قرارگرفته است استفاده کنید. در بخش Sitelinks searchbox گوگل سرچ کنسول میتوانید گزارش تمام ریز جزئیات موجود درباره باکس جستجو درونی وبسایت خود در نتایج جستجو را ببینید. همچنین این امکان رادارید تا تمامی خطاها و مشکلات احتمالی را بررسی و سعی در رفع آن داشته باشید. اینجا جایی است که می توانیم نقشه سایت یا سایت مپ وبسایت خودمان را به گوگل سرچ کنسول معرفی کنیم. کافیه با توجه به تصویر زیر، آدرس Sitemap را در باکس مورد نظر وارد کنید و روی دکمه Submit کلیک کنید.
تجزیه و تحلیل دقیق عملکرد سایت به شما کمک می کند وضعیت سئو سایت را بررسی کنید. امروزه ابزارهای زیادی برای بررسی سئو سایت وجود دارد و گوگل سرچ کنسول یکی از آنهاست. ابزار سرچ کنسول گوگل ( یا گوگل وبمستر تولز که نسخه ی قدیمی تر این ابزار است) مدیران وبسایت را قادر میسازد تا مشکلات را بهتر بشناسند و جایگاه مناسبتری در نتایج جستجو داشته باشند. یکی از مهم ترین بخش ها در ابزار سرچ کنسول، سنجش عملکرد سایت در موبایل است. اینکه وبسایت شما از نظر تجربه کاربری در حالت موبایل چه خطاها و مشکلاتی دارد، چیزی است که از طریق این بخش قابل آنالیز و بررسی است. این ابزار قدرتمند شامل بخش های مختلفی خواهد شد که ما در این آموزش سرچ کنسول تک تک این بخش ها را به شما معرفی خواهیم کرد.
این بخش شامل انواع طرحواره هایی است که گوگل در سایت شما برای نمایش ریچ ریزالت شناسایی کرده است. اسکیماهای ریچ ریزالت آن دسته از انواع اسکیما هستند که علاوه بر کاربرد خود، در صورت نیاز در نتایج جستجو نیز نمایش داده می شوند. این ابزار بر روی صفحاتی تمرکز دارد که تجربه خرید محصول و انواع کالای دیجیتالی و فیزیکی را برای مشتریان به همراه دارند. صفحات فروش محصول در فروشگاه گوگل و آنلاین شاپ های طرف قرارداد گوگل به این بخش مربوط می شوند. ابزار merchant listings مربوط به نمایش محصولات فروشندگان گوگل در فیچرها و بخش های مختلف جستجو است.
با اینکه داده های ساختار یافته جز فاکتورهای رتبه بندی محسوب نمی شوند، با این حال رفع مشکلات آنها موجب ارتقا تجربه کاربری می شود. برای حل مشکل داده های ساختار یافته در گوگل سرچ کنسول نیاز است که هر خطا را به صورت جداگانه بررسی کنیم. برای این کار می توانید از ابزار Structured Data Testing Tool استفاده کنید. برای حذف صفحات وبسایت از نتایج جستجوی گوگل از ابزار Removals استفاده می شود. این بخش به شما کمک می کند تا با وارد کردن یک آدرس از وبسایت تان، تقاضا کنید دیگر در نتایج نمایش داده نشود. در صورتی که درخواست حذف با موافقت پذیرفته شود، صفحه فوق تا 90 روز دیگر نمایش داده نخواهد شد، در پایان اگر آدرس فوق وجود داشته باشد، خزش و ایندکس ازسر گرفته می شود.
مشکلات اسکیما مانند Product Snippets دارای دو بخش Invalid یعنی مسایلی که باعث می شود یک اسکیما در نتایج جستجو نمایش داده نشود و Valid یعنی آیتم سالمی که در صورت نیاز در نتایج جستجو نمایش داده می شود. شما میتوانید صفحه را از فهرست گوگل بازیابی کرده و آن را با صفحه ای که اکنون در سایت شما وجود دارد مقایسه کنید تا ببینید آیا تفاوت هایی وجود دارد یا خیر. در این صفحه میتوانید اطلاعات فنی بیشتری مانند زمان و نحوه خزش گوگل در سایت و نحوه نمایش آن هنگام باز شدن صفحه از گوگل را نیز بررسی کنید. در برخی موارد متوجه تعدادی خطا نیز میشوید که ممکن است این خطاها راجع به عدم توانایی گوگل در خزشِ صحیح صفحه شما باشد. در این قسمت شما می توانید وضعیت ایندکس شدن صفحات مختلف، ویدئو های درج شده در وب سایت، تنظیمات مربوط به بخش sitemap و همچنین در قسمت Removeals می توانید برخی از صفحات غیر ضروری خود را نو ایندکس نمایید. بخش مربوط به Total Impressions (نمودار بنفش رنگ) تعداد دفعاتی که صفحات وب سایت شما در بخش ارگانیک سرچ گوگل مشاهده شده است را به شما نشان می دهد.
این گزارش به شما کمک میکند تا بفهمید کاربران هنگام بازدید از سایت شما چه احساسی دارند و چه مشکلاتی را تجربه میکنند. با بهبود تجربه کاربری، میتوانید کاربران را در سایت خود نگه داشته و نرخ پرش را کاهش دهید و در نهایت به افزایش رتبه سایت خود در نتایج جستجو کمک کنید. در شروع آموزش گوگل سرچ کنسول، به معرفی جامع و کاربردی قسمتهای مختلف این ابزار قدرتمند میپردازیم. با بررسی هر یک از این بخشها، درک عمیقتری از ابزارهای قدرتمند سرچ کنسول پیدا خواهید کرد و میتوانید از آنها برای بهبود عملکرد وبسایت خود استفاده کنید. سرچ کنسول ابزاری رایگان از گوگل است که داده های مهمی مانند عملکرد سایت در نتایج جستجو، خطاهای احتمالی، و اطلاعاتی درباره لینک های ورودی را ارائه می دهد. با این ابزار می توانید توجه شوید که کاربران با چه کلمات کلیدی ای وارد سایت شما می شوند، رتبه شما در نتایج جستجو چگونه است و چه تغییراتی می توانید انجام دهید تا رتبه بهتری کسب کنید.
لینکهای نهایی شده یعنی لینکهایی که بعنوان مثال امکان دارد در یک URL ریدایرکت شده باشد. در این قسمت تنها لینکی را نشان میدهد که محتوا روی آن redirect شده است. اگر شما میتوانید کد html خود را ویرایش کنید میتوانید از شیوهی HTML tag استفاده کنید. برای این کار ابتدا لینکی که در shared box وجود دارد را انتخاب و کپی کنید سپس صفحه اصلی سایت را در ویرایشگر موردنظر خود بازکنید و لینکی را که کپی کردهاید را در قسمت Head صفحه اصلی خود قرار دهید. برای این منظور نیز باید برای محصولات خود از کدهای اسکیما استفاده کنید و به گوگل بگویید که در هر صفحه هدف شما چیست و چگونه محصولات خود را بفروش میرسانید. برای گوگل بسیار مهم است که شما سایت خود را چگونه مدیریت میکنید و کیفیت محصولات شما در چه حدی است، چرا که گوگل قیمت شما را با دیگر رقبا مقایسه میکند.
با توجه به تغییرات گوگل سرچ کنسول و معرفی آپدیت جدید آن لازم است که کاربران با نسخه جدید آشنایی پیدا کنند. در این قسمت میتوانید تعداد کلیکها و impressions را برای هرروز مجزا ببینید. بهصورت پیشفرض گوگل سرچ کنسول اطلاعات مربوط به بازه یک نیمهشب تا نیمهشب بعدی را نشان میدهد که از طریق فیلتر زمانی میتوانید اطلاعاتی از بازههای زمانی دلخواه خود را ببینید. متنی که در مرحله 2 کپی کردید، را در باکس DNS configuration جایگذاری کنید و پسازآن به صفحه ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول رفته و روی دکمه Verify طبق تصویر زیر کلیک کنید. به یاد داشته شاید که بخش Shopping در سرچ کنسول به بررسی نظرات هر محصول میپردازد.
زمانی که شما آدرس های URL مورد نظر خودتان را در این ابزار وارد می نمایید، خطاهایی را برای شما نمایش می دهد که باید معنا و مفهوم هر کدام را بدانید. نکته مهم دیگر اینجاست که گوگل، داده های دریافتی از طریق سرچ کنسول را در بازه های زمانی مختلف به روزرسانی خواهد کرد. مثلا در تصویر فوق (بالا سمت راست) خواهیم دید که اطّلاعات موجود در بخش Performance در سه ساعت گذشته به روزرسانی شده است. در این مرحله برای اینکه گوگل مطمئن شود، شخصِ شما مالک وبسایت هستید، چند روش برای تعیین اعتبار سنجی مالک وبسایت قرار داده است که در اینجا بهترین و اصلی ترین روش را به شما آموزش می دهم. پس زمانی که افراد بیشتری وارد سایت شما شوند، هم ترافیک سایتتان بهبود پیدا میکند و هم احتمال این که به مشتری تبدیل شوند، زیاد است.
در این مرحله، آدرس ایمیل کاربر جدید را وارد نموده و سطح دسترسی او (کامل یا محدود) را مشخص کنید. با کلیک بر روی URL، در این گزارش، تمام دامنههای خارجی که به آن صفحه پیوند دادهاند، نمایش داده میشوند. لینکهای خارجی که همان بکلینکها هستند و لینکهای داخلی لینکهایی هستند که از داخل وبسایت به جای دیگری درون وبسایت ارجاع داده میشوند. در ادامه میخواهم به صورت گام به گام شما را با یک تکنیک آشنا کنم که با استفاده از آن بتوانید ترافیک سایتتان را بهبود دهید. در ادامه در خصوص هر دوی این موارد توضیحات کاربردی خدمتتان ارائه میکنم. چنانچه سایت شما در گوگل دیسکاور نمایش داده شود، منوی Performance به Search Results تغییر میکند.
به کمک زبان نشانه گذاری Logos می توان تعیین کرد که یک لوگو از شرکت شما در نتایج گوگل قابل مشاهده باشد که در این بخش از سرچ کنسول، عملکرد و گزارش استفاده از Logos در وبسایت را نمایش خواهد داد. گزارش نقشه سایت در سرچ کنسول گوگل دیدی از آنچه در وبسایت می افتد را به شما می دهد. این ها خطاهایی هستند که در نقشه سایت وجود داشته و بر روی سایت تاثیر گذار خواهند بود. بعد از ماه ها تلاش برای افزایش سرعت سایت و بهینه سازی کلمات کلیدی، رفع خطاهای 404 می تواند یکی از گزینه های محتمل برای ارتقا سئو وب سایت باشد. گزارش AMP در گوگل سرچ کنسول به شما اجازه می دهد تا به بررسی و زیرنظر گرفتن صفحات AMP بپردازید. شما می توانید با استفاده از امکانات این بخش هر گونه مشکلی در پیاده سازی AMP را مشاهده کنید.
با کلیک در تبهای اختصاص یافته به هر معیار، میتوانید تصمیم بگیرید که آیا میخواهید این معیارها در نمودار میلهای نمایش داده شوند یا خیر. به طور پیشفرض، معیارها بر اساس کل کلیکها (Total Clicks) و کل نمایشها (Total Impressions) انتخاب شدهاند. پاسخ خطای ۴۰۳ به این معناست که سرور به رباتهای گوگل اعلام کرده است که از خزش این URLها منع شدهاند. به عنوان مثال، در تصویر زیر، گوگل برای تقریباً ۶.۰۰۰ URL، ارور ۴۰۳ Forbidden server ارائه داده است. یکی از کارهای مهمی که برای بهبود بودجه خزش باید انجام شود؛ برطرف کردن همین اشکالات است.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/